Zoiets als week 3

15 augustus 2015 - Gotse Delchev, Bulgarije

Bedankt voor al jullie leuke een lieve reacties, sorry als het ons niet lukt iedereen persoonlijk te beantwoorden.

Maandagochtend zijn we met de zuster in wiens appartement we nu mogen gebruiken naar Gurmen geweest, een dorpje net buiten Gotse Delchev, waar Melanie studeert met een oudere vrouw,
Helena, wiens dochter in Oostenrijk in de waarheid is gekomen en eerst lange tijd met haar moeder via Skype heeft gestudeerd. Helena vind de waarheid prachtig, ze geniet van haar studie en is ondanks haar gevorderde leeftijd een handicap, glaucoom, goed voorbereid op de studie. Leuk detail is dat ze van iedereen die met Melanie meekomt voor de studie hun naam en langs van afkomst opschrijft in een schrift. De namen van Michael en Inge stonden er dus ook al in. Ook houd zij precies bij welke lectuur ze heeft ontvangen, handig voor Melanie kan ze nooit een maand overslaan met de tijdschriften.

Terug in town zijn weer wat straattaal gaan doen, tot het begin te regenen. Terug in het hotel hebben we lekker gelezen gestudeerd etc.

Dinsdag alles ingepakt even verhuisd naar Melanie haar appartement. Jehovah heeft naast echt gezegend. Ze zicht iets voor 200 leva per maand (€100). Uiteindelijk vind ze iets naar haar zijn, maar te duur. De eigenaar vroeg haar wat ze week kon betalen en ze zei: 200 leva. Hij ging akkoord, hij had natte ervaringen met andersoortige mensen die de huur niet betalen een had liever minder huur maar het vertrouwen het te ipv een hogere huur die hij zou mislopen. We hebben nu een grote woonkamer met keuken, gang, badkamer en twee slaapkamers. Ruim genoeg als maandag Berechja zijn ouders komen en we tot eind van de maand samen zijn.

(Lees vervolg)