Tweede reisverslag

11 september 2016 - Balchik, Bulgarije

Wat heerlijk om even van Jehovah's schepping te mogen genieten. Afgelopen vrijdag zijn we met 13 personen (deel groep Tutrakan) naar het strand gereden in een plaatsje net onder Balchik aan de Zwarte Zee. Was zeer gezellig en ook opbouwend door de geestelijke omgang die we hadden met elkaar. Waar ervaringen gedeeld, toepasselijke bijbelteksten gekoppeld aan de natuur die we waarnamen (bv Job 38:8,11), en niet te vergeten Uno gespeeld!

'S avonds zijn wij naar Balchik gereden, zo'n 10 km verderop een waren voor donker bij ons hotelletje. We hebben op aanraden van Armen en Lydia een hotelletje geboekt met balkon met uitzicht op zee (zie foto's). Het enige is dat de temperatuur hier absurd hoog is voor de tijd van het jaar. Zou het nu rond de 25-27 graden max moeten zijn, is het dik over fee 30 graden. Zo vroeg al zo warm dat we ons ontbijt niet op het balkon kunnen nuttigen!!!

Gisteren hebben we eerst lekker uitgeslapen en zijn daarna kopje koffie gaan drinken op de boulevard aan zee. Daarna thuis Potshifka (siësta) gehouden en toen weer naar beneden naar het centrum om wat te eten. Lekker vroeg gaan slapen.

Vandaag dachten we om de botanische tuin in te gaan, maar het is zo warm dat we er de 14 Leva op niet voor over hadden en zijn gaan rijden naar Kaliakra, een oude vesting van honderden jaren oud, als dan wat ervan over is. Onderweg zijn er een stuk langs een strandje van 2 meter breed gaan wandelen en hebben genoten van het geluid van de golven en de mooie schelpen.
Toen we doorreden zagen we het bordje Kavarna en Berechja bedacht zich gehoord te hebben hoe mooi het daar moest zijn, dus zijn we daar tot aan het haventje gereden en hebben er lekker geluncht.
Kaliakra is inderdaad de moeite waard. Met prachtige rotsformaties een mooie uitzichten over zee.

Nu weer thuis op de kamer, morgen dit naar Chisarovo, enkele kilometers boven Plovdiv. Onderweg langs Wijnhuis Slavyantsi in het gelijknamige plaatsje. Een Wijnhuis waarvan we al wijn in ons assortiment hebben, maar nog niet persoonlijk zijn geweest. We zijn benieuwd, en wordt vervolgd.

Groetjes en bedankt voor al jullie reacties,

Berechja en Willy

1. Michael en Inge:
    11 september 2016
    Jullie zien er héérlijk reflex uit. Ook mooi daar. Daar zijn wij ook geweest. In Kaliakra heeft een van de vier generaals na Alexander de grote zijn gestolen goud en schatten verborgen. Helaas waren ze verdwenen toen wij er waren hihi.
    Nu even serieus.... Tata....wij hebben inmiddels 10 Bulgaren die bijbelstudie hebben. Maak je borst maar nat straks een lezing in Bulgaars. 6 personen zijn erg enthousiast en waren zo blij dat wij er weer waren. Ja ja wie weet straks de tweede groep in Nederland en een gemeente. Nu even het frusty gedeelte: de taal. We hebben samen besloten dat Chinees toch makkelijker is.
    Geniet nog even van alles en tot zo.
    Knuffel
    M&I
  2. Jos Aben:
    11 september 2016
    Hier is het ook veel te warm voor de tijd van het jaar. De komende week verwachten ze zelfs dat de temperatuur tot 30 graden kan oplopen. Bedankt voor het delen van jullie aanmoedigende verslagen.
  3. Helga:
    12 september 2016
    Wat ontzettend leuk! kan zien dat jullie volop genieten!!!
  4. Loïs:
    12 september 2016
    we genieten weer van jullie enthousiasme over het land! wat is het toch mooi he!! genietse nog verder! en hopelijk tot gauw
  5. Zusje:
    14 september 2016
    Zal ik Edwin ooit zover krijgen????????
  6. Claudia:
    20 september 2016
    Lieve Willy en Berechja, bedankt weer voor het delen van jullie ervaringen! Heel leuk om te lezen!
    Vanavond hebben we onze studieavond en het 'toetje' is: op Broadcast het nieuwste filmpje, het Speciale Congres in Bulgarije 2015. Voor jullie helemaal leuk - je ziet vast veel bekenden. Lieve groeten, B&C