vervolg week 3

15 augustus 2015 - Gotse Delchev, Bulgarije

Melanie heeft een poes, Mini. En lieve maar soms wat eigenaardig beestje. We mogen nu voor haar zorgen, maar door haar baasje is ze werkelijk zeer vertroeteld, en bij ons mag ze niet alles, af en toe een opgave, maar ook wehl leuk.

Dinsdagavond waren Rick en Linda teruggekomen van een weekje Zweden waar de familie van Linda woont. Voor de degenen die er nog niet bekend mee waren, zij heten Zuidema, maar Rick spreekt geen woord Nederlands ondanks dat hij Nederlander is. Zijn vader is getrouwd met een Duitse en naar Canada geëmigreerd, dat is hij geboren, en thuis werd nooit Nederlands gesprekken. Zij dienen als zendelingen die Gilead hebben gehad in Bulgarije. Na het congres hebben ze te horen gekregen dat ze een nieuwe toewijzing hebben, Burgas. Het was bekend dat de komende jaren alle zendelingen en toewijzing in de grote steden zouden ontvangen om daar de broeders en zusters op te leiden. De speciale pioniers worden nu ingezet in de kleinere plaatsen zoals Gotse Delchev. Dus krijgen ze hier nu en echt Bulgaars echtpaar, beide hebben op Bethel bedient en zijn nu samen in de speciale pioniersdienst. En grote verandering voor en gemeente met 8 verkondiger, maar met Jehovah's geest zal het allemaal goed uitpakken.

zijn we de afgelopen dagen wat met en vaker in de velddienst geweest. We hebben hele leuke gesprekjes gehad een behoorlijk wat lectuur kunnen verspreiden. Komende week gaan weer die adressen nabezoeken en kijken waar we wellicht studies kunnen starten.

Oh ja, we zijn ook naar de mineraalbaden in Oknjanovo geweest, waar is daar lekker zeg heel zacht voor de huid en zeer relaxen. Gaan we komende week samen met Berechja zijn ouders zeker ook doen. Om 17 uur gaan we naar een studie van Melanie, we kennen ze nog niet, maar zal zeker leuk zijn. Vanavond wachttoren voorbereiden, Berechja morgenochtend zijn lezing, want hij heeft heen niet voor niets gemaakt, mag hen morgenmiddag nogmaals houden in Velingrad. Blijven daar de nacht over en gaan op de koffie bij onze bijbelstudie uit Zaandam, in Pazardhik. Daarna naar Sofia Berechja zijn ouders ophalen.

Groetjes en liefs uit warm Bulgarije
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Zusje:
    Hé broertje en schoonzusje,

Wat hebben jullie het druk met geestelijke zaken en ontspannen. Leuk om bij te houden wat jullie allemaal doen. Denk dat papa en mama het heerlijk zullen vinden al die spa's.

Geniet er nog maar even lekker van en we hopen jullie snel weer te zien al jullie weer in ons kikkerlandje zijn.

Dikke kus van ons allemaal,
    Zusje
  2. Claudia:
    16 augustus 2015
    Bedankt voor jullie verslagen, wij genieten er enorm van!!
    Heeft Berechja vandaag de lezing in Velinggrad? Misschien zijn we te laat maar we zouden zo ontzettend graag de groetjes aan Nadja Anastasov willen doorgeven. Wij hebben haar als geïnteresseerd meegemaakt en waren bij haar doop 1985. Hebben zoooo fijne herinneringen aan haar en haar zoon. Heel veel liefs. Claudia
  3. Pa en Ma:
    16 augustus 2015
    Tot morgen. De e-check is gebeurd dus het zal wel snel verlopen op Schiphol. Het ziet ernaar uit dat we op tijd vertrekken.
  4. Michael en Inge:
    18 augustus 2015
    Lieve Berech en Willy, heel veel plezier ook voor jullie ouders. De kat is inderdaad eigenaardig, eigenlijk zaten wij onder de krassen! Zal erg wennen zijn als Rick en Linda weg zijn. Ze doen zo veel goed werk daar. Veel liefs, M&I
  5. Jan en Jannie Alkemade:
    20 augustus 2015
    Lieve Familie, wij genieten van jullie belevenissen en ervaringen. Wij maken een droeve tijd door, Jan zijn broer Frans is overleden en afgelopen vrijdag gecremeerd. Maar in
    zeven dagen tijd is ook zijn zus Thea gestorven, haar crematie
    is a s zaterdag. Liefs van ons beiden, en de groetjes voor jullie allen.