wel 2 vervolg 2

9 augustus 2015 - Gotse Delchev, Bulgarije

Woensdagavond was hun vergaderavond, die hebben we gebruikt om ons voor te bereiden op de vergadering voor donderdag in Gotse Delchev. Maar we waren waar rozig omdat we de hele dag in een Spa waren geweest en 6 diverse sauna's hebben gehad. Overigens kennen ze in Bulgarije het principe maakt sauna's gelukkig niet, iedereen is netjes in badkleding.
Donderdagochtend is Willy met Irina naar en bijbelstudie geweest en heeft de eerste keer in onze Bulgaarse bolide gereden. Berechja heeft zijn aandeel voor de vergadering in Gotse Delchev voor die avond voorbereid, was gestreken en ingepakt. Daarna vertrokken naar Gotse Delchev.
Hier hebben we tot a.s.dinsdag en leuk gezellig en gelukkig koel hotel afb de voet van een berg, maar met iets hoger dan het stadje. Van de vrijdag een werkdag gemaakt en ons woonhuis Villa Melnik bezocht. Vuur de komende tijd zitten er weer mooie wijnen afb te komen, maar was vooral goed om wat zaken af te stemmen. Omdat vlakbij nog wat andere wijnhuizen zijn hebben we die in de middag ook maar direct bezocht. Je blijft je verbazen over de goede kwaliteit wijnen die gemaakt worden.
Omdat er nu dicht bij het stadje Melnik waren willen weer dat ook wel eens zien, en dat was zeker de moeite waard! Oude huizen, mooie bouwstijlen. We proberen om foto's te uploaden, maar hebben daar helaas problemen mee.

Zaterdag is Willy in de velddienst geweest, Berechja moest een lezing maken voor zondag. Hij had beloofd er één te houden, maar die welke hij klaar had is waarschijnlijk thuis blijven liggen. Gelukkig had hij een nieuw schema bij zich met alle verwijzingen erbij om tijdens de vakantie en nieuwe lezing te maken, dat moest nu met spoed.
'S middags wat van de meegekregen wijnen geproefd even eentje samen bij de maaltijd op terras opgedronken, heerlijk, gezellig en ontspannen.

Vandaag vergadering gehad. Het was rustig in de zaal (nou ja zaal, en woonkamer/keuken, die tot zaal is omgebouwd) we voelen ons er wel thuis, in Amsterdam zitten we ook in de keuken met de Bulgaarse groep. Maar hier is het omdat vorig jaar nadat bij een demonstratie tegen Jehovah's Getuigen de ramen van de zaal waren ingegooid de eigenaar het huurcontract had beëindigd een echtpaar zo lief was om hun appartement beschikbaar te stellen.
Op de vergadering donderdagavond en vandaag was een echtpaar met hun dochter die uit Gotse Delchev komen, maar in Murcia wonen en daar in de Bulgaarse groep dienen, aanwezig. Vandaag na de vergadering heerlijk samen wezen uiteten. Toch bijzonder dat je elkaar nog maar zo kort kent, uit andere landen en culturen komt, maar direct vrienden bent. Niet gemaakte vriendschap, maar echte vrienden, met hetzelfde doel een instelling. Dat kan alleen in Jehovah's organisatie!

Het is 24 uur geweest, tijd om te stoppen met schrijven. Morgen is velddienst gepland en daar willen we weer fris voor zijn. Veel groeten van ons, Berechja en Willy

1. Helma van Leeuwen:
    10 augustus 2015
    dank jullie wel voor dir gezellige verslag. Ik oel me een beerje op reis met jullie, Heerlijk. Alleen jammer van die lekkere wijn. ik leef al anderhalve week op morfine en mag geen druppel alcohol.
    Maar ook dat proef ik in gedachte mee. Ik mis Bulgarije enorm. Daarom hang ik nu aan jullie lippen. Geniet nog maar even lekker. liefs Helma
  2. Hanna Aben:
    10 augustus 2015
    Bedankt voor jullie verslagjes! Echt leuk om jullie reis zo mee te kunnen beleven. Jullie hebben al weer een hoop gezien en beleefd. Fijn zeg dat jullie nu de gemeente in Gotse Delchev kunnen ondersteunen. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen daar! Liefs en groetjes!!
  3. Joyce Dijkshoorn-Kroon:
    Hallo Berechja en Willy,

Wat een nuttige vakantie! Bedankt voor de gezellige verslagen en mooie ervaringen. En dan die wijn.....duidelijk een rode draad in jullie verslagen....

Groetjes van Joycie
  4. Leonard schüssler:
    10 augustus 2015
    Fijn zo in het buitenland te kunnen prediken. Het is niet bepaald makkelijk. In IND. is in bepaalde gebieden ook heel gevaarlijk en vooral in Borneo (Atjeh) moet onze br. en zr. uitkijken vooral met het demonisme dat heel sterk is in dat gebied maar de ervaring leerd dat Jehovah hen altijd beschermd
  5. Michael en Inge:
    14 augustus 2015
    Hey lieve vrienden, wat geweldig om over Bulgarije te lezen!!We herkennen de vreugde van vrienden te maken die hetzelfde instelling hebben, grenzen vallen weg. Terug in Nederland hebben we best wel last van heimwee, misschien willen jullie dubbel genieten? We zijn heel blij met jullie blog en wachten met spanning op een nieuw verslag. Bedankt voor jullie verslagen! En heeeel veel succes en liefs van Michael en Inge.
  6. Ted, Agnes en Kimberley van Hout:
    18 augustus 2015
    Fijn dat jullie ons e.a deelgenoot maken van de reis en het werk wat jullie verrichten. Ik zie elke keer uit naar het vervolg en wens jullie Jehovah's kracht en zegen toe,

Gr van Agnes, Kimberley en Ted