week 2 vervolg

9 augustus 2015 - Gotse Delchev, Bulgarije

Veliko Turnovo is en zeer mooie en ook toeristische stad. De zaterdag ochtend zijn we met Elmar en Marifee in de velddienst geweest en is Berechja bij en vrouw een studie begonnen met de achterzijde van de Wachttoren. 'S Middags hebben Ton en Sonja Hubbers, die in Tutrakan pionieren, zich bij ons gevoegd en hebben we een rondleiding door het oude centrum gekregen. Zondags na de vergadering zijn we weermet familie Hubbers op pad gegaan en hebben de oude burcht bezichtigd.

Maandag en dinsdag waren weer werkwagen waarop we meerdere wijnhuizen vanaf Harmanli (spreek uit: Garmanli) tot onder Pazardhik hebben bezocht. Ook hierbij zitten enkelen waar we in de toekomst wellicht zaken mee gaan doen. Bijna alle wijnen zijn goed tot zeer goed, alhoewel we ook wel eens wat bagger hebben geproefd.

Ons volgende station was Velingrad, waar we op dinsdagavond aankwamen nadat we kort in Pazardhik waren gestopt waar helaas een familie uit Zaandam waarmee we mogen studeren er niet waren. In Velingrad mochten we te gast zijn bij Ljoebo en Irina. We kennen heb al van 4 jaar geleden, hele lieve mensen die veel hadden van hun leven aan Jehovah hebben gegeven door op Bethel te hebben gediend, maar vanwege gezondheids redenen weg zijn gegaan. In Bulgarije kent men geen AOW, alleen pensioen. Heb je dus niet gewerkt heb je ook geen pensioen, zij zijn zo'n geval (althans zeer weinig), dus zal Ljoebo als Lifeguard bij hield moeten blijven werken, 50 uur per week voor 300 euro per maand. Gelukkig verdient Irina wat met met vertaalwerk, alhoewel dat de laatste tijd ook niet overhoud.

1. Kooshendriks:
    11 augustus 2015
    Dag Berechja,

We hebben elkaar al lange tijd niet meer gesproken maar begrijp ik het nu goed dat je tegenwoordig in de wijnhandel zit?

Groeten,

Koos