tweede week + en beetje

9 augustus 2015 - Gotse Delchev, Bulgarije

We hebben vakantie en dan nog geen tijd om te schrijven, sorry. Hierbij daden eindelijk een verslag.

De rit naar Burgas bleek iets verder te zijn, Kiten was de eindbestemming. Het was intussen al laat want 's morgens werd Berechja nog gebeld door een wijnboer die heel bijzondere wijn maakt, geheel natuurlijk proces, maar ook geen sulfiet toevoegde. Dus voor vertrek uit Sofia nog een ontmoeting met Vladimir gehad. De bedoeling was maximaal een uur, maar werd anderhalf omdat we heer eerste uur over de bijbel konden spreken een getuigenis konden geven.

In Kiten stond Stefan ons op te wachten en vinden al snel een goed hotel met airco, hart nodig bij temperaturen boven de 30 graden. Gezellig uit eten geweest en de volgende dag dagje strand Zwarte Zee. Heel gezellig en zeker heel leuk om met je bijbelstudie ook eens wat afb ontspanning te doen.

Van de donderdag hebben we een werkdag gemaakt op doorreis naar Sliven, de plaats waar Stefan, Milene en Martin vlakbij wonen. De werkdag hield: dat weer een paar wijndomeinen hebben bezocht. Helaas jongen we bij sommigen niet terecht, maar vinden ook nog één die niet op de lijst stond, maar zeker de moeite waard is om te onthouden voor de toekomst.
'S Avonds zijn weer met Stefan meegegaan naar de zal in Sliven. Het was prachtig" te ervaren hoe de gemeente Stefan heeft opgenomen. Broeders bellen hem, spreken af voor de velddienst en nemen hem mee voor leuke uitjes. Na de vergadering lekker gegeten, het was voor Milene de laatste avond, want de volgende morgen is ze met ons meegereden naar Veliko Turnovo, de oude hoofdstad van Bulgarije in een ver verleden.

1. Kooshendriks:
    11 augustus 2015
    Dag live zuster en broeder,

Fijn om jullie verhaal te lezen.
    Ik heb geen enkele kennis over Roemeense wijn, maar als ik jullie verhaal een beetje begrijp dan is het blijkbaar de moeite waard.
    Geniet er maar van.

Groeten,