Nieuwe reis naar het beloofde land Bulgarije

20 juli 2015 - Leiden, Nederland

Lieve vrienden,

Het begint nu echt te kriebelen, woensdag vertrekken we naar Sofia en zijn we tot eind augustus in Bulgarije. Het zal een bijzondere happening worden, want komend weekend is er in Sofia congres, een Speciaal Congres. Er komen zo'n 1500 afgevaardigden van omliggende landen en uit de States. Het land kent ongeveer 2200 getuigen en er komen zeker ook een paar honderd verstekelingen die in Europa verbonden zijn met het Bulgaarse veld, zoals wij.

Mochten we het weekend internet hebben zullen we jullie op de hoogte houden van de bijzonderheden. Na het weekend gaan we met Stefan mee naar Sliven, de stad waar hij vandaan komt. (Voor wie niet weet wie Stefan is: Onze bijbelstudie uit Amsterdam die als ongedoopte verkondiger terug is gegaan naar Bulgarije) Donderdag na het congres zijn we dan met hem samen op de vergadering in Sliven. Op woensdag ervoor gaan we een dag richting Burgas aan de Zwarte Zee, zijn we daar eindelijk ook een keer geweest.

Het weekend is gepland voor een bezoek aan Veliko Turnovo, de vroegere hoofdstad van Bulgarije. Dat moet een mooie stad zijn, en veel van de Bulgaren uit Amnsterdam komen uit die regio, kunnen we hun eindelijk zeggen dat we er geweest zijn.

Daarna gaan we een rondreis maken door het binnenland en een paar wijnhuizen langs, werken dus.......

Via onze vrienden in Velingrad komen we dan 6 augustus aan in Gotse Delchev waar we de afgelopen 2 jaar ook zijn geweest. We hebben een programma van de vergaderingen gekregen en mogen lekker aan de bak, zowel Willy als Berechja. Ze zeggen heel blij te zijn dat we komen omdat enkele van de gemeente van 6 verkondigers om toerbeurt weg zijn naar het buitenland en we kunnen dus de lege plekken in het onderwijs op de vergaderingen helpen invullen, goed voor onze taal.

Tot zover dit bericht, We hebben er zin in!! Voor wie het congres nog niet heeft gehad, een heel fijn congres, het is bijzonder!!!

Groetjes Berechja en Willy

1. David & Nara:
    20 juli 2015
    Lieve vrienden, heel veel plezier daar. Geniet van al het moois en natuurlijk vooral van het speciale congres. We wachten met spanning op jullie terugkomst zodat we de foto's kunnen bekijken. Groetjes, Nara en David
  2. Ton:
    20 juli 2015
    Hallo Wil en Berechja, wij lezen dat jullie na het congres ook naar Veliko Turnovo gaan. Wij hebben na het congres een dag of tien vakantie. We beginnen in de omgeving van Karlovo, maar verder ligt er nog niets vast. Misschien kunnen we elkaar ergens ontmoetten.
    groeten
  3. Helma van Leeuwen:
    lieve Willy en Berechja,
    Een heel goede reis gewenst. Jullie gaan met het vliegtuig. Gaan jullie al die plaatsen aandoen met het openbaar vervoer? Is misschien ook wel relaxed. In ieder geval:een heel fijn congres.doe, als je ze tegenkomt de gemeente Silistra en Tutrakan de groeten. Liefs, helma
  4. Jos Aben:
    20 juli 2015
    Hallo Berechja en Willy, wij zijn al een weekje in Bulgarije. Het is wel erg warm hier. 35 graden is heel normaal. Wij hebben ook bijzondere ervaringen meegemaakt in Montana. Wij troffen er veel mensen aan die wij in Rotterdam al hebben leren kennen. Vooral om te zien hoe Nicolai na twee jaar terug is bij zijn gezin in Montana, en hoe enthousiast zijn vrouw Krasimira en zoon Bobby zijn voor de waarheid is heel bijzonder. Moge Jehovah jullie plannen rijkelijk zegenen, zoals wij ons hier ook al rijkelijk gezegend voelen. Wij zien jullie vast op het congres in Sofia! Groeten van Fam. Аben.
  5. Anne-Karina:
    22 juli 2015
    Lieve 2,

Heel veel mooie ervaringen wens ik jullie toe!
    Geniet met volle teugen en rijke zegen van Jehovah op het werk dat jullie ook ongetwijfeld weer voor hem gaan verrichten!

Tot in september!

Knuffels van mij!