2014.09.06

6 september 2014

Lieve vrienden,

Eest even de laatste berichtgeving over GD. De eigenaar heeft inderdaad de zaalhuur opgezegd en de broeders hebben alles uitgeruimd. Dat betekend dus dat ze geen zaal meer hebben voor openbare vergaderingen. Wel hebben ze een ruimte waar ze nu samenkomen voor vergaderingen. Een Bulgaarse broeder en zuster die in Portugal de waarheid hebben leren kennen en in GD een appartement hebben gekocht dat ze nog aan het aankleden zijn (steeds weer een klein beetje als ze geld hebben) zijn zo lief geweest hun appartement ter beschikking te stellen zodat de broeders en zusters en andere vaste vergaderingbezoekers samen kunnen komen om te vergaderen. Het zingen gebeurt nu op gedempte toon. Voor de velddienst zijn ook tijdelijke aanpassingen ingevoerd. Tot zeker na de verkiezingen begin oktober zal er niet van huis tot huis worden gepredikt, maar alleen bijbelstudies en nabezoeken worden gedaan. Zo komt er hopelijk weer rust en kan men daarna weer gewoon verder. Kranten schrijven dat de 'Jehovisten' zijn vertrokken, maar de werkelijkheid is anders. Met Jehovah's hulp en onze gebeden voor zijn heilige geest voor hen zullen zij binnenkort ervaren dat de groep er groter en sterker uit tevoorschijn zal komen.

Afgelopen woensdag zijn we weer veilig thuis gekomen. Maandag zijn we in een record tijd van Sofia naar Wenen gereden, dit omdat het lekker rustig was bij de grenzen tussen Bulgarije/ Servië en Servië/ Hongarije.

Dinsdag hebben een lesdag Bulgaars gehad van Weselina, niet de basis, maar diepgang in de Bulgaarse taal. Was best vermoeiend, wel zo dat we om 16.00 uur hebben opgegeven, konden niet meer. Zijn vroeg gaan slapen en woensdag om 6.00 uur vertrokken aan de laatste rit naar huis.

Het voelt enerzijds goed om weer in je eigen huis te zijn, maar ook wel vreemd na zo'n tijd. We hebben het druk gehad in Bulgarije, maar wel heel leuk en zeer opbouwend. Ook hebben we veel nieuwe vriendschappen opgedaan, zeer aanmoedigend.

Het opstarten donderdag en gisteren was best moeilijk, maar gisteren zijn we toch naar een aantal studies geweest. Was fijn om ze weer te zien, bij te praten en met enkele weer te kunnen studeren. Vandaag was er een campagne dag voor het JW.org traktaat Bulgaars in Amsterdam. Omdat we het gebied niet zelf kunnen bewerken hebben we omliggende gemeenten uitgenodigd, en een groot deel van de 'Uden' groep die ook in GD waren geweest zijn vandaag gekomen om te ondersteunen, totaal waren we met 54 personen. We moeten de balans nog opmaken, maar de schatting is dat ons gebied, Amsterdam West, op een haar af geheel is gedaan + een groot deel van de adressen die wij kennen in Amsterdam, maar buiten ons gebied liggen. We zijn Jehovah en de broeders en zusters zeer dankbaar voor deze zeer aanmoedigende hulp!

Nog een leuk nieuwtje dat te melden is is dat Stefan, onze bijbelstudie, vanaf vandaag ongedoopte verkondiger is geworden. Nadat de vragen met hem waren doorgenomen is Berechja vanmiddag nog bijna een uur met hem in de velddienst geweest, voor de eerste keer dus!! We vragen Jehovah om de hulp om hem verder te kunnen opleiden tot opdracht en doop.

Lieve luitjes, hierbij eindigen voor nu de verslagen. We zien uit naar de volgende keer en zullen jullie verder infomeren.

Jullie broer en zus,

Berechja en Willy

1. Ton:
    17 september 2014
    Interessant om te horen over jullie. De verkiezingen houden mensen inderdaad behoorlijk bezig, dat merken we ook hier in Tutrakan. Maar dat de politiek zich tegen Jehovah zou gaan keren? We zullen afwachten hoe het zich verder ontplooit. Maar zoals voor de hand ligt verschaft Jehovah ook in deze situatie de leiding die nodig is. Groetenvantonensonja