één na laatste week, deel twee

23 augustus 2015 - Gotse Delchev, Bulgarije

Donderdag hebben we ingericht als en dag voor de theocratie, ochtend velddienst, middag voorbereiden, avond vergadering. De velddienst in Gotse Delchev is fantastisch, veel mensen zijn hongerig naar de waarheid, luisteren, hebben respect en nemen lectuur. Het is jammer dat er zo weinig werkers zijn in dit gebied, laten we de meester van de oogst, Jezus, bidden om met werkers voor Gotse Delchev, maar ook voor het Bulgaarse veld in Nederland. Veel van de Bulgaarse getuigen hebben de waarheid in het buitenland voor het eerst gehoord en zijn dat met gratis bijbelstudie begonnen. Één ervaring: we spraken met een man die vertelde en zeer gelovig orthodox te zijn. Hij stelde vragen als waarom wij geen gebruik maken van iconen. Antwoord: Exodus 20:4,5 " Gij moogt u geen gebeden beeld maken...en u daarvoor neerbuigen". Toen de vraag waarom wij niet in de drie-eenheid geloven. Kolossenzen 1:15 "Jezus is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene vagen heel de schepping" was voor hem direct zo duidelijk dat hij direct doorging naar de vraag hoe het dan zit met de heilige geest. Antwoord Genesis 1:2 "Gods werkzame kracht bewoog zich heen en weer over het oppervlak van de wateren", het kan dus niet even persoon zijn. Was allemaal even teveel voor hem, hij moest nu weg, maar man wel lectuur mee. Hopelijk denkt hij er nog over na wat de bijbel werkelijk leert.

Vrijdag was weer een werkdag, nu samen met pa en ma. Wijnhuizen langs geweest bij Petrich wegnam Sandanski. Afhalen met nogmaals een bezoek bij onze huidige wijnleverancier, Villa Melnik.

Zaterdag weer en theocratische dag, velddienst, voorbereiden van wachttoren en 's avonds bezoek gehad van Rick en Linda, de zendelingen hier. Heel gezellige avond. Elkaar verteld hoe we in de waarheid zijn gekomen etc. Heel aanmoedigend. Gelukkig houden zij ook van wijn, want voor vertrek volgende week maandag moet alle wijn op zijn, en afgelopen vrijdag hebben we weer een aantal flessen meegekregen. Allemaal geen straf hoor, op een enkele wijn na allemaal heel goede wijnen.

Vandaag na de vergadering wat gerust en een historisch dorp bezocht, Kovatsevitsha. Het was twee jaar geleden dat wij er waren geweest. Er was nu veel meer gerenoveerd, zeer mooie oude stijl van bouwen, leuk dat dit cultuur historisch erfgoed behouden blijft.

Nog vijf dagen in Gotse Delchev, waarvan we er nog één naar Kavala gaan in Griekenland afb de Egeïsche zee, dan richting Sofia. Tot het volgende verslag

1. Hanna Aben:
    23 augustus 2015
    Bedankt weer voor jullie leuke verslagjes!
    Zo leuk om jullie ervaringen in Gotse Delchev te lezen. Wat geweldig zeg dat de mensen daar zo hongerig zijn naar de waarheid.
    Ja aanmoedigend he dat veel Bulgaren in het buitenland in contact komen met de waarheid. Dat vertelde de broeders in Montana ook, dat ze regelmatig mensen spreken die in, vooral, Nederland,voor het eerst met Getuigen in contact zijn gekomen. Wat indruk op hun heeft gemaakt waardoor ze in Bulgarije verder open staan voor de waarheid. Veel plezier de laatste weekjes! Liefs en groetjes!!
  2. Ton:
    Hallo vrienden,
    Ja, als je niet meer weet hoe je de wijn op moet krijgen voor je vertrek, heb je wel een probleem. Jammer dat we zo ver weg zitten. We hadden jullie graag een helpende hand geboden.
    We weten in ieder geval wat we straks in Nederland kunnen doen.
    Hier, vanuit Tutrakan, gaan veel mensen naar Belgie of Engeland. Het is maar net waar de eerste uit het dorp terechtkomt. Als die eerste een basis vindt, komen neven, nichten, broers en zussen er achteraan.
    groetenvantonensonja.
  3. Michael en Inge:
    hallo broers en zussen,
    wat mooi allemaal zoveel mensen die interesse hebben. jullie lopen in het jaarboek 2015 rond. geniet van de mooie mensen daar die zoooooo hongerig zijn naar de waarheid en niet te vergeten drink een lekker wijntje namens ons.

willen jullie een dikke knuffel geven namens ons en een kleffe kus.

we maken spoedig een afspraak om elkaar weer te zien en ervaringen uit te wisselen. we kijken ernaar uit.

hughug
  4. Loïs:
    24 augustus 2015
    Leuk hoor allemaal! Ik heb even alles achter elkaar gelezen, heerlijk! Geniet er nog even van daar! Lieve groetjes van ons
  5. Helga:
    25 augustus 2015
    Hi

Wat hebben jullie het ontzettend leuk en wat heerlijk om al die ervaringen mee te maken, als jullie terug zijn moeten we nodig even bij kletsen!!! Heel veel Groetjes, The Rennies!