Heenreis en eerste dagen, tot zondag.

3 augustus 2014 - Gotse Deltsjev, Bulgarije

We hebben een redelijk realaxte reis gehad, dinsdag tot Erlangen bij Neurenberg, nachtje in hotel geslapen, woensdag door gereden naar Wenen. Daar weer zeer warm onthaald. Temperatuur was goed in Wenen, maar het weer slecht, tot 2 uur 's nachts onweer. 4uur opgestaan, en 5 uur vertrokken. Ook onderweg in Servië veel regen gehad, hele stukken rustig moeten rijden. Er waren al veel Duitse Turken onderweg, dus veel drukte bij de grenzen en tolpoorten, totaal meer dan 2,5 uur oponthoud.

Om 20.00 uur Bulgaarse tijd, waren we op Bethel Sofia en mochten daar 1 nacht slapen. Vrijdagmorgen om 7.00 uur ontbijt, daarna hier en daar gezellig kletsen. Rond 10.00 uur vertrokken naar Gotse Delchev (GD). Wat is dat een mooie route. Het is bijna niet te geloven, maar het is maar 17 graden en er valt veel regen. Aangekomen in GD is de temperatuur 21 graden, koeltjes, maar het zal veranderen zeggen ze. Familie Niklaus, Eckhard van de dienstafdeling, was ook naar GD gekomen om een bezoekje te brengen bij Rick en Linda Zuidema die als zendelingen dienen in GD. Met z'n zessen bij restaurant gegeten en toen naar ons appartement. Dat was schrikken, zeer vies. In twee ronden hebben we samen ongeveer 12 uur besteed aan het schoonmaken, maar nu is het wel naar ons zin. De ligging is niet zo mooi als vorig jaar, maar dan gaan we maar wat vaker in het prachtige park zitten.

Zaterdagochtend 3 uurtjes in de velddienst geweest en met z'n zessen 4 gebiedjes afgewerkt met het traktaat. Komende week komen er nog broeders en zusters uit Sofia om 2 weken in de buurt vakantie te houden en te helpen met de campagne. 14, 16 en 21ste komen de NL'ers om te helpen. De hoop is dat zo het hele stadje en wat omliggende dorpen bewerkt kunnen worden.

vanmorgen was tweede ronde schoonmaak. Daarna inkopen gedaan omdat er in het appartement buitenmeubels niets is, geen servies, bestek, etc. Nu zitten we lekker bij de fontein in het park en rusten even lekker uit. Voor morgen is velddienst ggepland, Willy eerst met een plaatselijke zuster in de dienst, en daarna een afspraak om met een Duitse zuster, Melanie, samen bij de markt zullen ze met een kolitsjka staan (spoggen). Berechja heeft om 9.00 uur met Rick afgesproken bij het karretje. We zien uit naar komende week.

Jullie allemaal ook veel zegen toegewenst met de campagne! En hoe vonden jullie het congres, mocht je die al gehad hebben?